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Presentation I

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授業の概要

As the name of this course states, this course is about speaking formally in public. Students will work on three important parts of successful speeches in any language. Each student will prepare and present three speeches. In addition to the “final” speeches, students will also be expected to deliver mini-speeches and participate in articulation and intonation drills in each class.

達成目標

1.To introduce students to public speaking skills, including:
a – posture and eye contact  b – gestures
c – voice inflection and intonation  d – the use of visual aides
2.To help students build confidence in using spoken English

授業計画

1.Course introduction and explanation of class rules
2.Introduction: the physical message
3.Review, practice and student speeches
4."Informative" speech
5.Review, practice and student speeches
6."Gestures and layout" speech
7.Review, practice and student speeches
8.Voice inflection
9.Review, practice and student speeches
10."Demonstration" speech
11.Review, practice and student speeches
12."Persuasive" speech: introduction
13.'Persuasive" speech: continued
14.Final student presentations
15.Final student presentations

評価方法と基準

Participation and short presentations: 70%
Final presentation: 30%
総合得点率が60%以上を合格とする

教科書・参考書

Speaking of Speech (1st half): Macmillan

履修前の準備

Weekly preparation is required before each lesson

学習・教育目標との対応(機械工学科)

1.(I-2)英語を中心とした基礎的なコミュニケーションスキルにより,国外の技術者との間でも相互に情報を交換することがきる.

学習・教育目標との対応(機械工学第二学科)

1.(G)技術的な討議や情報交換等のコミュニケーションが行える知識を習得する (1) 日本語による技術者としてのコミュニケーション能力 (2) 英語による基礎的なコミュニケーション能力

学習・教育目標との対応(応用化学科)

1.(J)国際人として異なる文化を理解し,意思疎通が出来る英語のコミュニケーション基礎能力.

学習・教育目標との対応(電気工学科)

1.F2:国際コミュニケーションの基礎となる英語で書かれた技術文書などを理解し、作成することができる。

オフィスアワー

After hours in the Teacher's Room.

環境との関連

環境に関連しない科目

最終更新 : Thu Mar 28 07:44:18 JST 2013