06213300

トピック・リーディング1

Topic Reading 1

所属する学科を選んでください:

ロイMペインこの授業の2005年度のアンケートを参照

授業の概要

As the name of this course states, this class will help students develop skills in selecting and reading articles and other pieces of writing on topics of interest to them.

達成目標

1.To help students develop extensive as well as intensive reading skills
2.To develop passive vocabulary, including some slang and culture-specific terms
3.To develop skills and ability to formulate and state opinions and comments on reading materials
4.To develop appreciation of reading in English as an enjoyable and interesting, as well as informative, experience

授業計画

1.Course introduction
2.Pre-test; exercises from Reading Power
3.Introduction to the first short story, exercises from Reading Power
4.Work on the first short story, exercises from Reading Power
5.Test, exercises from Reading Power
6.Introduction to the first topic, exercises from Reading Power
7.Test, exercises from Reading Power
8.Introduction to the second topic, exercises from Reading Power
9.Test, exercises from Reading Power
10.Introduction to the third topic, exercises from Reading Power
11.Test, exercises from Reading Power
12.Introduction to the fourth topic, exercises from Reading Power
13.Test; exercises from Reading Power
14.Exercises from Reading Power
15.Post-test

評価方法と基準

Participation: 50%
Progress on reading faster work: 20%
Tests: 30%
総合得点率が60%以上を合格とする

教科書・参考書

Reading Power

履修前の準備

Weekly preparation is required before each lesson

学習・教育目標との対応(機械工学科)

1.(I-2)英語を中心とした基礎的なコミュニケーションスキルにより,国外の技術者との間でも相互に情報を交換することがきる.

学習・教育目標との対応(機械工学第二学科)

1.(G)技術的な討議や情報交換等のコミュニケーションが行える知識を習得する (1) 日本語による技術者としてのコミュニケーション能力 (2) 英語による基礎的なコミュニケーション能力

学習・教育目標との対応(応用化学科)

1.(J)国際人として異なる文化を理解し,意思疎通が出来る英語のコミュニケーション基礎能力.

学習・教育目標との対応(電気工学科)

1.F2:国際コミュニケーションの基礎となる英語で書かれた技術文書などを理解し、作成することができる。

オフィスアワー

After class in the Teacher's Room.

環境との関連

環境に関連しない科目

最終更新 : Sat May 08 07:30:29 JST 2010