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Writing IB

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授業の概要

There are differences between formal and informal English, and differences between Japanese and English writing. By familiarizing students with such differences, this course will help students learn how to construct a good paragraph and how to approach short essays. Students will practice writing to communicate ideas in simple, natural English in a paragraph / paragraphs. As a general rule, the class will be conducted in English. This course will review and expand upon the skills learned during Paragraph Writing 1.

達成目標

1.Students will learn how to write a good paragraph and short essay in English
2.Students will learn how to write different types of paragraphs
3.Students will improve their written grammar.

授業計画

1.Introduction to the Course
2.Basic Paragraph Structure (Unit 2)
3.Organising Information by Time (Unit 3)
4.Organising Information by Order of Importance (Unit 4)
5.Organising Information by Space (Unit 5)
6.Giving Instructions (Unit 8)
7.Writing Descriptions (Unit 9)
8.Writing a Business Letter
9.Supporting the Main Idea 1 (Unit 7)
10.Supporting the Main Idea 2 (Unit 7 cont.)
11.Expressing an Opinion (Unit 10)
12.Writing a Proposal
13.Essay Writing 1
14.Essay Writing 2: Final Essay
15.Course Review

評価方法と基準

Participation: 30% Short writing assignments 40%
Final essay: 30%
総合得点率が60%以上を合格とする

教科書・参考書

Ready to Write: Third Edition (Longman)

履修前の準備

Students will need a notebook for this class.

学習・教育目標との対応(機械工学科)

1.(I-2)英語を中心とした基礎的なコミュニケーションスキルにより,国外の技術者との間でも相互に情報を交換することがきる.

学習・教育目標との対応(機械工学第二学科)

1.(G)技術的な討議や情報交換等のコミュニケーションが行える知識を習得する (1) 日本語による技術者としてのコミュニケーション能力 (2) 英語による基礎的なコミュニケーション能力

学習・教育目標との対応(応用化学科)

1.(J)国際人として異なる文化を理解し,意思疎通が出来る英語のコミュニケーション基礎能力.

学習・教育目標との対応(電気工学科)

1.F2:国際コミュニケーションの基礎となる英語で書かれた技術文書などを理解し、作成することができる。

オフィスアワー

After class in the Teacher's Room

環境との関連

環境関連科目 (環境教育割合10%)

最終更新 : Thu Mar 28 07:54:16 JST 2013