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Comparative Culture日英1

Comparative Culture-Japan and Britain 1

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講師デイビットリア

授業の概要

This course will deal with the cultures of Britain and Japan so that students become familiar with cultural similarities and differences between the two countries. It is essential that one is able to understand one’s own culture and the culture of others in order to understand and respect other people and to communicate effectively. Students will learn about and discuss cultural differences while using different English skills. As a general rule the class will be conducted in English.

達成目標

1.To learn about the similarities and differences between Britain and Japan.
2.To deepen students’ knowledge of cultural studies.
3.To improve students’ ability to express their thoughts in written and spoken form.

授業計画

1.Introduction to the Course
2.Introduction to Cultural Studies
3.Introduction to Cultural Studies 2
4.An Introduction to Britain
5.An Introduction to Britain 2
6.Schools in Britain
7.Food in Britain
8.Review and Mid-term Report
9.Homes in Britain
10.Sport in Britain 1
11.Sport in Britain 2
12.Festivals in Britain
13.Music in Britain
14.An Introduction to London
15.Review and Final Report

評価方法と基準

PARTICIPATION: 30%
MID-TERM REPORT 30%
FINAL REPORT: 40%
総合得点率が60%以上を合格とする

教科書・参考書

WINDOW ON BRITAIN ACTIVITY BOOK
Richard MacAndrew (Oxford)

履修前の準備

No special preparation is required

学習・教育目標との対応(機械工学科)

1.(D-2)文化・芸術・歴史・国民性など広い視野から機械技術の役割を捉えることができ,それらを柔軟な発想で設計や開発に生かすことができる.
2.(I-2)英語を中心とした基礎的なコミュニケーションスキルにより,国外の技術者との間でも相互に情報を交換することがきる.

学習・教育目標との対応(機械工学第二学科)

1.(C)技術・工学が地球環境と生態系との共生・共存を無視して独走することがないように,「技術・工学が社会に果たす役割」を強く自覚するための基礎知識と総合能力を習得する

学習・教育目標との対応(応用化学科)

1.(J)国際人として異なる文化を理解し,意思疎通が出来る英語のコミュニケーション基礎能力.

学習・教育目標との対応(電気工学科)

1.F2:国際コミュニケーションの基礎となる英語で書かれた技術文書などを理解し、作成することができる。

オフィスアワー

Monday to Friday
4-303

環境との関連

環境関連科目 (環境教育割合10%)

最終更新 : Sat Nov 26 15:44:43 JST 2011