06216600

Writing IB

Writing IB

所属する学科・専攻を選択してください
教授山崎敦子この先生のアンケート一覧を参照
教授川口 恵子この先生のアンケート一覧を参照
准教授デイビットリアこの先生のアンケート一覧を参照
准教授村上嘉代子この先生のアンケート一覧を参照
講師ブライアンネヴィンこの先生のアンケート一覧を参照
講師マイケルスタウト
講師テリーKフィールゼンドこの先生のアンケート一覧を参照
講師ポールフレーザマークエット
講師リチャードジョンウォーカーこの先生のアンケート一覧を参照
講師ジャックマイケルウィットこの先生のアンケート一覧を参照

ブラントハードグリーヴ

ジャサントマーティン
講師グレゴリープライスこの先生のアンケート一覧を参照
講師ロイMペイン

三谷裕美
講師ブラムバーカー

授業の概要

There are differences between formal and informal English, and differences between Japanese and English writing. By familiarizing students with such differences, this course will help students learn how to construct a good paragraph and how to approach short essays. Students will practice writing to communicate ideas in simple, natural English in a paragraph / paragraphs. Students will be expected to write a paragraph each week.
この授業では、英文パラグラフを構成する仕方や短いエッセーの取り組み方を学ぶ。日英の表現形式や表現の違いに慣れる。自分の考えを簡潔で自然な英語でパラグラフにまとめるライティング演習を行う。毎週、まとまりのある英文(パラグラフ)を書くことが課せられる。

達成目標

1.To be able to write a paragraph and short essay in English.
英語でパラグラフや短いエッセーを書くことができる。
2.To be able to write with more speed and fluency.
英文がより速く、自然に書けるようになる。
3.To be able to employ a range of written grammar.
文章を構成する文法を使いこなすことができる。

授業計画


【授業計画】【予習内容】
1.Introduction to the course & Preview activityRead the syllabus.
2.Unit 1 & 2: Basic paragraph structureComplete homework assignment: My Student Life.
3.Unit 3: Organising information by timeComplete homework assignment: a Good or Bad Experience.
4.Unit 4: Organising information by order of importanceComplete homework assignment: Important Factors.
5.Unit 5: Organising information by spaceComplete homework assignment: My Favorite Room.
6.Unit 8: Giving instructionsComplete homework assignment: Experiment Report.
7.Unit 9: Writing descriptionsComplete homework assignment: Describing a Building.
8.Business writing (no textbook)Complete homework assignment: a Business E-mail.
9.Unit 7: Supporting the main idea with graphs and statisticsComplete homework assignment: Describing a Graph.
10.Unit 7 cont.: Supporting the main idea with quotationsComplete homework assignment: Global Warming.
11.Unit 10: Expressing an opinion – supporting the main idea with reasonsComplete homework assignment: Your Opinion.
12.Writing a proposal (no textbook)Complete homework assignment: Shibaura Proposal.
13.Writing a 4-paragraph proposal I – structure (no textbook)Begin homework assignment: Final Report.
14.Writing a 4-paragraph proposal II – connecting words: (no textbook)Continue homework assignment: Final Report.
15.Review and Final Report (no textbook)Finish homework assignment: Final Report.

評価方法と基準

Participation・授業内演習への積極的な参加頻度と発言の質: 30%
Assignments・課題 40%
Final Report・期末レポート 30%

A score of 60% is needed to pass this course. 総計60%以上を合格とする

教科書・参考書

Ready to Write 3rd edition (Longman): Blanchard & Root

履修登録前の準備

Please bring a dictionary to class.

学習・教育目標との対応(機械工学科)

1.(I-2)英語を中心とした基礎的なコミュニケーションスキルにより,国外の技術者との間でも相互に情報を交換することがきる.

学習・教育目標との対応(機械機能工学科)

1.(G)技術的な討議や情報交換等のコミュニケーションが行える知識を習得する (1) 日本語による技術者としてのコミュニケーション能力 (2) 英語による基礎的なコミュニケーション能力

学習・教育目標との対応(応用化学科)

1.(J)国際人として異なる文化を理解し,意思疎通が出来る英語のコミュニケーション基礎能力.

学習・教育目標との対応(電気工学科)

1.F2:国際コミュニケーションの基礎となる英語で書かれた技術文書などを理解し、作成することができる。

オフィスアワー、質問・相談の方法

Before or after class 授業時間前後

環境との関連

環境関連科目 (環境教育割合25%)

最終更新 : Sun Apr 06 07:38:49 JST 2014