Y0191400
4 Graduation Project
デザイン工学に関連する様々な分野についてテーマを設定し、それぞれの専門分野の指導教員のもとで1年間研究テーマに取り組む。3年次までに修得した共通基礎科目、共通専門科目、専門科目に関する知識を集結し、研究テーマの解決にあたることで、問題の解決能力を養い、設計・作品や論文のまとめ方を身につける。
社会的な研究テーマのを自ら設定し、それらの解決にあたることで、問題の解決能力を養い、設計・作品や論文のまとめ方を修得することを目的とする。
- デザイン工学に関連する分野の課題を設定し、研究テーマを構想することができる。
- 研究遂行に必要な情報を収集・整理・分析し、研究テーマを立案することができる。
- 研究遂行にあたり、問題解決能力を発揮し、設計力、意匠力を用いて論文や設計・作品をまとめることができる。
- 論文や設計・作品の成果を説明し、討論に対応することができる。
Japanese(English accepted)
Recycling Design Engineering
Recycling Design is constructed in Plastic Waste Management to enhance material flow between Industrial and our Life.
・THz Identification of Plastic Waste with deep learning
・Fine Mechanics with Optics
・THz Recycling of Plastic Waste in Global Cooperation
・THz Non-Destructive Inspection for Social infrastructures
・Smart Friction-induced Machining Process
・Printed electronics
Relationship between 'Goals and Objectives' and 'Course Outcomes'
|
論文 |
発表 |
Total. |
1. |
50% |
50% |
100% |
2. |
|
|
0% |
Total. |
50% |
50% |
- |
Evaluation method and criteria
成績は、総合研究論文提出(50%)および最終発表会(50%)を経て、全教員にて審査する。総合得点率が60%以上を合格とする。
Textbooks and reference materials
プロジェクトの進行に合わせて指定する。
学修の手引きに記載の総合プロジェクトの着手条件を満たすことが、履修時に必要である。
Office hours and How to contact professors for questions
Regionally-oriented graduation thesis, master's thesis and doctoral dissertation
Development of social and professional independence
Most classes are interactive
Course by professor with work experience
Work experience |
Work experience and relevance to the course content if applicable |
Applicable |
Realization of THz Non-destructive testing for social infrastructure and THz identification of plastic waste with Academic-Industrial
Collaboration.
|
Education related SDGs:the Sustainable Development Goals
- 3.GOOD HEALTH AND WELL-BEING
- 4.QUALITY EDUCATION
- 9.INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
- 11.SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
- 12.RESPONSIBLE CONSUMPTION & PRODUCTION
- 13.CLIMATE ACTION
Last modified : Thu Sep 23 04:05:43 JST 2021