Q0910500
4 Undergraduate Thesis Research 1
幅広い視野をもち、多様な知識を統合・再構成し、それをもって理工学の諸問題を解決する能力を体験的に修得するための専門教育の仕上
げとして総合研究を行う。
各自が設定したテーマを解明し総合的解決策を導き出す能力を修得すること。
- 問題の解決方法を自ら提案し,総合研究テーマとして企画できる。
- 手法および研究計画を立案することができる。
- 必要な成果物の形で研究成果をまとめることができる。
研究成果を口頭で説明し,討論できる。
- 研究計画を自ら再検討し,継続的に実施することができる。
- 研究計画の下で,テーマに応じて,実験や調査,データ分析,数理モデルによる解析および評価ができる。
Relationship between 'Goals and Objectives' and 'Course Outcomes'
|
中間発表 |
Total. |
1. |
20% |
20% |
2. |
20% |
20% |
3. |
20% |
20% |
4. |
20% |
20% |
5. |
20% |
20% |
Total. |
100% |
- |
Evaluation method and criteria
日常での指導教員の指導の元、中間発表に指導教員の指導事項が織り込まれ、学科発表会で発表できること。
Textbooks and reference materials
システム工学,専門科目のシステムデザイン領域の科目に関係する教科書,参考書
Office hours and How to contact professors for questions
Regionally-oriented graduation thesis, master's thesis and doctoral dissertation
Development of social and professional independence
- Course that cultivates an ability for utilizing knowledge
- Course that cultivates a basic interpersonal skills
- Course that cultivates a basic self-management skills
- Course that cultivates a basic problem-solving skills
Most classes are interactive
Course by professor with work experience
Work experience |
Work experience and relevance to the course content if applicable |
N/A |
該当しない |
Education related SDGs:the Sustainable Development Goals
- 3.GOOD HEALTH AND WELL-BEING
- 4.QUALITY EDUCATION
- 5.GENDER EQUALITY
- 7.AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
- 8.DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
- 9.INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
- 10.REDUCED INEQUALITIES
- 11.SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
- 12.RESPONSIBLE CONSUMPTION & PRODUCTION
- 17.PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
Last modified : Sun Mar 21 17:44:31 JST 2021