Course title
N28407001
Exercises in Information Processing 2

TAKAGI Motoki

HANAFUSA Akihiko Click to show questionnaire result at 2018
Course description
コンピュータのもつ能力を十分に発揮させ,より柔軟に使いこなすための方法を習得する.本講義ではC言語を使用してプログラミングを行ってコンピュータに求める処理を行わせる方法を学習する.授業は並行して行われる「情報処理II」と密接にリンクして実施する.

Learn how to use of computers fully and flexibly.
We will learn how to program using C language and make the computer perform the desired processing.
The class will be closely linked to "Information Processing II", which will be held in parallel.
Purpose of class
C言語を使用してプログラミングを行って,コンピュータに求める処理を行わせる方法を習得する.

Learn how to program using C language and make the computer perform the desired processing.
Goals and objectives
  1. C言語による演算処理,分岐処理が記述できる.
    Learn Arithmetic processing and branch processing in C language.
  2. C言語による繰り返し処理手続きが記述できる.
    Learn Iteration processing procedures in C language.
  3. C言語による配列処理,関数処理の記述ができる
    Learn array processing and function processing in C language
Language
Japanese
Class schedule

Class schedule HW assignments (Including preparation and review of the class.) Amount of Time Required
1. ガイダンスおよびC言語でのプログラミングの方法について
Guidance and how to program in C language
プログラミング言語について調べておく
Learn about programming languages
120minutes
2. C言語の変数
Variable in C language
C言語の変数についてしらべておくこと
Learn about variables in C language
200minutes
3. C言語の演算処理
Arithmetic processing in C language
C言語の演算処理を学習しておく
Learn about arithmetic processing in C language
200minutes
4. C言語の変数の型
Variable type in C language
C言語の変数の型について学習しておく
Learn about variable types in C language.
200minutes
5. C言語のif文による分岐処理(1)
Branch processing by if statement in C language (1)
C言語のif文による分岐処理を学習しておく
Learn about branch processing by if statement in C language
200minutes
6. C言語のif文による分岐処理(2)
Branch processing using if statement in C language (2)
C言語のif文による分岐処理を学習しておく
Learn about branch processing by if statement of C language
200minutes
7. C言語のswitch文による分岐処理
Branch processing using switch statement C language
C言語のswitch文による分岐処理を学習しておく
Learn about branch processing by switch statement of C language
200minutes
8. C言語のwhile文による繰り返し処理
Repetitive processing using while statement in C language
C言語のwhile文による繰り返し処理を学習しておく
Learn about loop processing using while statement in C language
200minutes
9. C言語のfor文による繰り返し処理
Repetitive processing using for statement in C language
C言語のfor文による繰り返し処理を学習しておく
Learn about loop processing using for statement in C language
200minutes
10. C言語の配列について
Arrays in C language
C言語の配列についてを学習しておく
Learn about arrays in C language
200minutes
11. C言語の関数の作成方法について(1)
How to make Functions in C language (1)
C言語の関数の作成方法について学習しておく
Learn how to create functions in C language
200minutes
12. C言語の関数の作成方法について(2)
How to make Functions in C language (2)
C言語の関数の作成方法について学習しておく
Learn how to create functions in C language
200minutes
13. C言語による関数の複合処理
Composite processing of functions in C language
C言語による配列と繰り返し処理と関数について復習しておくこと
Learn and review about arrays, iterations and functions in C language
200minutes
14. まとめ,最終課題チェック
Summary, final assignment check
これまで行った課題を学習しておくこと
Learn and review the assignments
45minutes
Total. - - 2565minutes
Relationship between 'Goals and Objectives' and 'Course Outcomes'

Assignments Total.
1. 20% 20%
2. 40% 40%
3. 40% 40%
Total. 100% -
Evaluation method and criteria
各授業回での提出課題により評価する.100点満点中60点取得レベルは、要求された提出物の8割以上を提出していること.
Students will be evaluated based on the assignments submitted in each class. At a level of 60 out of 100 points, submit at least 80% of the required submissions.
Feedback on exams, assignments, etc.
ways of feedback specific contents about "Other"
Feedback in the class google classroom授業外で作成したプログラムについてフィードバックを行います。
Textbooks and reference materials
Materials (prints) will be distributed. .新・明解C言語 入門編(柴田望洋 著).
Prerequisites
情報処理Ⅱを並行して履修していること
Information Processing II in parallel.
Office hours and How to contact professors for questions
  • 水曜日午後(13:30:18:00) (訪問する際は、事前に連絡することが望ましい)
    Wednesday afternoon (13:30:18:00) (It is desirable to contact us in advance when visiting)
Regionally-oriented
Non-regionally-oriented course
Development of social and professional independence
  • Course that cultivates an ability for utilizing knowledge
  • Course that cultivates a basic interpersonal skills
  • Course that cultivates a basic problem-solving skills
Active-learning course
Most classes are interactive
Course by professor with work experience
Work experience Work experience and relevance to the course content if applicable
Applicable 富士通勤務時,電子回路設計用のCADシステム開発を行っていた.
Working at Fujitsu, and developing a CAD system for electronic circuit design.
Education related SDGs:the Sustainable Development Goals
  • 9.INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
Last modified : Sat Sep 09 06:01:33 JST 2023