| Goals and objectives | Course Outcomes | |
|---|---|---|
| 1. | Ability to design medium-sized facilities |
4. ,
5.
|
| 2. | Ability to apply molding, design, and conceptual skills from structural planning to facility planning |
2. ,
5. ,
7
|
| 3. | Skills of drawing ability, modeling ability, spatial grasp ability, and drawing ability can be improved. |
4.
|
| 4. | You can acquire the ability to explain the space you envision with language, diagrams, etc. |
5.
|
| 5. | You can acquire the investigative power and critical eye of the precedent case and the reference case. |
4. ,
5.
|
| 課題提出 | プレゼンテーション | Total. | |
|---|---|---|---|
| 1. | 20% | 20% | |
| 2. | 20% | 20% | |
| 3. | 20% | 20% | |
| 4. | 10% | 20% | 30% |
| 5. | 10% | 10% | |
| Total. | 80% | 20% | - |
| Class schedule | HW assignments (Including preparation and review of the class.) | Amount of Time Required | |
|---|---|---|---|
| 1. | 前半課題の説明と敷地見学 | 課題敷地の分析 | 90分 |
| 建築事例の研究及びレポートの作成 | 60分 | ||
| 2. | エスキス1・・・・テーマの設定(言葉、概念図、模型、図面) | 課題の設計 | 120分 |
| 3. | エスキス2・・・・スケッチ(模型と平面) | 課題の設計 | 120分 |
| 4. | エスキス3・・・・スケッチ(立面・断面) | 課題の設計 | 120分 |
| 5. | エスキス4・・・・図面(平・立・断) | 課題の設計 | 120分 |
| 6. | エスキス5・・・・図面(平・立・断・透視図)、模型 | 課題の設計 | 120分 |
| 7. | 前半課題の講評会 | 設計作品の修正 | 60分 |
| 8. | 後半課題の説明と敷地見学 | 課題敷地の分析 | 90分 |
| 建築事例の研究及びレポートの作成 | 60分 | ||
| 9. | エスキス1・・・・テーマの設定(言葉、概念図、模型、図面) | 課題の設計 | 120分 |
| 10. | エスキス2・・・・スケッチ(模型と平面) | 課題の設計 | 120分 |
| 11. | エスキス3・・・・スケッチ(立面・断面) | 課題の設計 | 120分 |
| 12. | エスキス4・・・・図面(平・立・断) | 課題の設計 | 120分 |
| 13. | エスキス5・・・・図面(平・立・断・透視図)、模型 | 課題の設計 | 120分 |
| 14. | 後半課題の講評会 | 設計作品の修正 | 60分 |
| Total. | - | - | 1620分 |
| ways of feedback | specific contents about "Other" |
|---|---|
| Feedback in the class |
| Work experience | Work experience and relevance to the course content if applicable |
|---|---|
| Applicable | 設計事務所を主宰する実務者でもある常勤教員2名と非常勤講師1名の3名により、建築設計や調査等の実務での経験を活かして、中規模公共建築の設計に対する実践的な課題を設定して制作を通した指導を行う。 |


