Course title
S06160004
Graduation Thesis 2

KABAYAMA Kenji
Course description
卒業研究では、学部での学習の総括として、自らテーマを設定し、それにふさわしい教員の指導のもとで一年をかけて研究を進め、その成果を卒業論文もしくは卒業設計にまとめる。これまでに修得した専門的知見と今日の社会状況に照らし合わせてテーマを見つけること、研究の目的と方法を構想、計画し、それに基づいた調査と分析を遂行すること、成果を論理的にまとめ発表すること等、多面的、総合的な能力が求められる.そのため卒業研究の履修にあたっては、単位修得に関わる着手条件がある。研究の進め方は、テーマや教員の指導内容により様々であるが、中間報告、最終報告、本論及び梗概の提出については、学科が定める方法で行う。
Purpose of class
修得した専門的知見と今日の社会状況に照らし合わせてテーマを見つけ、研究の目的と方法を計画し、それに基づいた調査と分析を遂行し、その成果を論理的にまとめ発表することができる.
Goals and objectives

Goals and objectives Course Outcomes
1. 今日の社会状況と照らし合わせて、建築に関わる課題を発見し、取り組むべき研究テーマを設定できる.
2. テーマに関わる問題解決の方法を立案し、資料の収集、調査、実験、分析を遂行できる.
3. 研究の成果を卒業論文または卒業設計として論理的にまとめることができる.
4. 研究の成果を明快に説明し、内容に関わる討論に対応できる.
Relationship between 'Goals and Objectives' and 'Course Outcomes'

梗概 最終成果物 発表 Total.
1. 5% 15% 5% 25%
2. 5% 15% 5% 25%
3. 5% 15% 5% 25%
4. 5% 15% 5% 25%
Total. 20% 60% 20% -
Language
Japanese
Research Guidance
Earthquake and structural engineering
Research Content
2024 Research projects in Kab. Lab.
1) Remaining structural performance of deteriorated RC buildings in Gunkanjima
(Bldg. No.01, No.03, No.30, No.65, No.69)
2) Accurate performance of seismic retrofitted RC building
(Bldg. No.4 at Omiya Campus of SIT)
3) Study of damping performance based on vibration experiments
(Estimation of damping characteristics / Performance evaluation of damping device)
4) Estimation of dynamic behavior of building structure applying Pseudo-dynamic experiment procedure
Evaluation method and criteria
試験、レポートまたは、作品により評価する。満点を100点とし、60点以上を合格とする。
Feedback on exams, assignments, etc.
ways of feedback specific contents about "Other"
Feedback in the class
Textbooks and reference materials
適宜指示
Prerequisites
自分が取り組みたいと思うテーマについて文章化しておくこと
Office hours and How to contact professors for questions
  • 毎週開催するゼミにて質疑を行う
Regionally-oriented
Regionally-oriented graduation thesis, master's thesis and doctoral dissertation
Development of social and professional independence
  • Course that cultivates an ability for utilizing knowledge
  • Course that cultivates a basic problem-solving skills
  • Course that cultivates a basic self-management skills
Active-learning course
Most classes are interactive
Course by professor with work experience
Work experience Work experience and relevance to the course content if applicable
N/A N/A
Education related SDGs:the Sustainable Development Goals
  • 3.GOOD HEALTH AND WELL-BEING
  • 6.CLEAN WATER AND SANITATION
  • 7.AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
  • 9.INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
  • 11.SUSTAINABLE CITIES AND COMMUNITIES
  • 13.CLIMATE ACTION
Last modified : Fri Jun 28 17:21:12 JST 2024